פטור ממס שבח בעת מכירת דירה

החלטתם למכור את הדירה ועל מנת לתמחר את שוויה כדאי להביא בחשבון מיסים והיטלים שאתם עלולים להיות מחויבים בהם כתוצאה מהמכירה, לדוגמה: מס שבח, היטל השבחה, וכד'.

במאמר זה נדון במס שבח, בפטור ממס שבח ומתי ניתן לקבלו.

מהו מס שבח?

מס שבח הוא מס שמטילה המדינה על רווח ההון שנוצר בין התמורה ששילמתם בעת רכישת הדירה לבין התמורה שתקבלו בעת מכירתה.

ניתן לדרוש קיזוז הוצאות רכישה והשבחה של הנכס (כולל שכר טרחה לעורך דין על עסקת הקנייה, דמי תיווך, עלויות שיפוץ הדירה, מס רכישה, היטלים, אגרות, הוצאות על ריבית המשכנתא, ועוד). שימו לב כי חובה לשמור את הקבלות ולהגישם בעת דרישת הקיזוז בדיווח לרשות המיסים אודות עסקת מכירת הדירה.

מס השבח עומד כיום על כ- 25% מתוך השבח נטו שנוצר בעת מכירת הדירה.

בעבר, היה פטור פופולארי מאוד, פטור ממס שבח במכירת דירה שניתן אחת ל-4 שנים. פטור זה בוטל בשנת 2014 ונקבעו הוראות מיסוי חדשות.

פטור ממש שבח – דירת מגורים יחידה

הפטור היחידי ממס שבח הינו הפטור הקבוע בסעיף 49 ב(2)' לחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), תשכ"ג-1963 (להלן: "החוק") אשר קובע כי מוכר בישראל שיש לו דירת מגורים יחידה ועומד בתנאים הקבועים בחוק זכאי לפטור ממס שבח בעת מכירתה.

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

מאמר זה אינו מהווה יעוץ משפטי, ואין להסתמך עליו כתחליף לייעוץ משפטי. יש לבחון כל מקרה ומקרה לגופו, ולהתאים את המסמך למקרה הספציפי, ולכן חשוב לפנות למשרד עו"ד המתמצא בתחום.

תפריט נגישות

דילוג לתוכן