עצות שימושיות לפני רכישת דירת מגורים "יד שניה"

עסקאות נדל"ן הן עולם ומלואו, מורכב ומסועף, אך מרתק במיוחד.

כשמדברים על עסקאות נדל"ן נבחן תחילה מה סוג העסקה, למשל:

האם מדובר ברכישת דירת מגורים, (ואם כן, האם זו דירה מקבלן או דירה מ"יד שניה"), האם מדובר ברכישת קרקע, (אם כן, האם מדובר בקרקע למגורים או חקלאית), האם מדובר באופציה או אולי קומבינציה, קבוצת רכישה, תמ"א (חיזוק מבנים 38/1? או הריסה ובניה מחדש 38/2 ), וכו'.

כל אחת מסוגי העסקאות פותחת פתח לעולם שלם ומלא המצריך התייחסות עניינית וממוקדת הכוללת בדיקות במגוון רבדים, לרבות הרובד המשפטי, הרובד התכנוני, הרובד הכלכלי, המיסויי ועוד.

רכישת דירת מגורים

עבור רובינו רכישת דירת מגורים היא אירוע המהווה ציון דרך משמעותי בחיים.

דירת מגורים או "בית" הם לא רק קירות, בית הוא סמל למשפחה, התכנסות ובטחון. בבית נשמח, נצחק, נכעס, ונאהב, נחנך, נלמד וננחיל את ערכינו החשובים, לנו ולילדינו.

לעתים קרובות, רכישת דירת מגורים או בית ינווטו על ידי מניעים רגשיים, ולכן חשוב מאוד להיות מלווה בבעלי מקצוע איכותיים וטובים שיתנו את חוות דעתם המקצועית באשר לצעד החשוב הזה שאתם עומדים לעשות, ודאי כאשר רכישת זכויות בדירה, היא עיסקה מורכבת, ולרוב תושבי ישראל מדובר בעסקת חיים, העסקה המשמעותית ביותר .

בספר משלי (שם, פרק כד' 3) נכתב "בְּחָכְמָה יִבָּנֶה בָּיִת, וּבִתְבוּנָה יִתְכּוֹנָן".

רכישת דירה הינה עניין מורכב המצריך מומחיות וניסיון, ובעזרת כמה דגשים כפי שיפורטו להלן, אפשר לצמצם את החשיפה והנזקים העלולים להגרם במסגרת עסקת רכישת דירת מגורים, ולהגיע לרכישה כאשר ידינו על העליונה.

חשוב לציין, כי גם אם נשכור את שירותיהם של מיטב המומחים, ישנן בדיקות ונושאים מסוימים, שבכוחנו לבדוק בעצמנו ולכל הפחות לוודא כי מי שבודק עבורנו ביצע את אותן הבדיקות כהלכה.

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

מאמר זה אינו מהווה יעוץ משפטי, ואין להסתמך עליו כתחליף לייעוץ משפטי. יש לבחון כל מקרה ומקרה לגופו, ולהתאים את המסמך למקרה הספציפי, ולכן חשוב לפנות למשרד עו"ד המתמצא בתחום.

תפריט נגישות

דילוג לתוכן