יפוי כוח מתמשך – מדריך

אם לא שמעתם על יפוי כוח מתמשך, וגם אם שמעתם, כדאי לכם מאוד להבין ולהעמיק באחד הכלים החשובים ביותר שמאפשר החוק לאדם לקביעת תכנון עתידו.

בתחומים רבים בחיינו אנו מקדישים זמן ועורכים תכנון, לדוגמה: תכנון שבועי או שנתי, תכנון פיננסי, תכנון ביטוחים ופנסיה, תכנון מס, תכנון ירושה ועוד.

מדוע אנו רואים בתכנון אמצעי חשוב? משום שתכנון מאפשר בין היתר לנסוך בטחון.

יפוי כוח מתמשך הינו אחד הכלים החשובים ביותר שיצר המחוקק במסגרת תיקון נרחב של חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, התשכ"ב-1962 (להלן: "החוק" או "חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות") , כה נרחב עד אשר היה הרקע להכשרה ספציפית לעורכי דין שחפצו ללמוד לערוך מסמך חשוב מאין זה.

מהו יפוי כוח מתמשך?

בתמציתיות, יפוי כוח מתמשך הינו כלי לתכנון העתיד שמטרתו להבטיח כי נוכל להגשים את רצוננו, גם שתגיע העת בה לא נוכל לדאוג לעצמנו או להביע את דעתנו, ממגוון סיבות, כגון: כתוצאה ממחלה, ניתוח, העדר כשירות, כאשר הוא מאפשר בין היתר, לערוך קבלת החלטות במישור הכלכלי, האישי, והבריאותי, בסוגיות כמו הארכת חיים, סוגי טיפול וכד׳.

התיקון לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות נולד נוכח הצורך במתן חירות לרצונו האמיתי של האדם, תוך ניסיון למצות את רצונו באמצעות מנגנוני תמיכה, פיקוח והגנה, וזאת לאור ההגבלות הרבות הקיימות בעת מינוי אפוטרופוס, כפי שנעשה טרם התיקון, אשר בעיקרן גרמו לשלילת חירותו של אותו אדם שמונה לו אפוטרופוס ודעתו לא נשמעה כלל.

במסגרת התיקון נקבעו הסדרים נוספים כמו "תומך בקבלת החלטות", כאשר לכל מקרה, יותאם ההסדר הנכון והמתאים עבורו.

יפוי כוח מתמשך יכול להערך רק על ידי עורכי דין שעברו הסמכה והכשרה ע"י משרד המשפטים. ניתן לבדוק בקלות האם עורך הדין אליו פניתם הינו בעל הסמכה כאמור.

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

מאמר זה אינו מהווה יעוץ משפטי, ואין להסתמך עליו כתחליף לייעוץ משפטי. יש לבחון כל מקרה ומקרה לגופו, ולהתאים את המסמך למקרה הספציפי, ולכן חשוב לפנות למשרד עו"ד המתמצא בתחום.

תפריט נגישות

דילוג לתוכן